
Létesítmény takarítási trend 2022-re
Az elmúlt két évben a kereskedelmi létesítmények takarításának jelentősége minden eddiginél nagyobb figyelmet kapott. Míg a 2020-as és 2021-es év központi témája a váratlan eseményekhez való alkalmazkodással telt, vannak jelek arra nézve, hogy 2022-ben végre helyreállhat ehhez az újfajta állapothoz való viszonyulásunk. De még akkor is, ha ez a rendkívüli állapot inkább kivételnek számít, mintsem szabálynak, a változás üteme a létesítmény takarító iparágban folyamatosan gyorsul.
Magasabb színvonal
A közterületek egészségügyi biztonsága iránti közbizalom nehezen mérhető minőség. Egy azonban biztos: a tisztasággal kapcsolatos elvárások az elmúlt két évben tartósan megváltoztak. A közegészségügyi kockázatokkal és a fertőtlenítés fontosságával kapcsolatos általános tudatosság nem fog egyhamar elhalványulni – nem számít, mi történik a COVID-19-cel. Folytatódik a fokozott fertőtlenítési protokoll, miközben a szervezetek arra törekszenek, hogy megfeleljenek a lakosság magasabb szintű elvárásainak.
Legfőbb higiénés cél: bizalom növelés
2022-ben a takarító szolgálatok legnagyobb kihívása és célja a bizalom fokozása lesz az alkalmazottak, az ügyfelek, a vendégek stb. körében. Minden típusú szervezet megpróbálja visszacsábítani az embereket létesítményeikbe. Ugyanakkor a szakértők arra számítanak, hogy a COVID-19-változatok tovább terjednek a különböző régiókban. Ennek eredményeként a vállalkozások a takarítás magasabb minőségére fognak törekedni, hogy megerősítsék a közbizalmat, és visszahozza az embereket.
A létszám a siker legjelentősebb akadálya
Példátlan munkaerőhiány szinte minden iparágnál érezteti hatását – de ez különösen súlyosan érinti a takarítóipart. Az egyéb kihívások mellett, a fokozott egészségügyi és biztonsági kockázatok arra késztetik a munkavállalókat, hogy elsősorban olyan állásokat keressenek, amelyeket alacsonyabb kockázatúnak tartanak. Ennek eredményeként a cégeknek folytatniuk kell a munkaerő vonzására és megtartására irányuló stratégiák kidolgozását – arra összpontosítva, hogy bemutassák, hogyan védik az alkalmazottak biztonságát, kiemelve a szakmai fejlődési lehetőségeket.
Az automatizálás praktikussá válik
Az elmúlt két évben jelentősen felgyorsult a robotizált takarítógépek elterjedése. Az egyik tényező a már említett intenzív munkaerőhiány. A másik ok az, hogy az új automatizált tisztítóberendezések praktikusabbak, költséghatékonyabbak és könnyebben kivitelezhető velük a takarítás. Így egyre több cég számára válik elérhetővé és értékes megoldássá. Az automatizált takarítógépek megoldják a takarítócsapatok munkaügyi kihívásait, miközben lehetővé teszik számukra a tisztaság színvonalának fenntartását vagy akár emelését. Lényeges szempont, hogy az automatizált takarítógépek nem helyettesítik az alkalmazottakat, hanem olyan rutinfeladatokat látnak el, mint a padlótisztítás, lehetővé téve a takarító team számára, hogy átcsoportosítsák az alkalmazottakat más, összetettebb feladatok elvégzésére.
Az értékalapú tisztítás átformálja a takarítást
A takarítócégek már nem csak az esztétikum miatt takarítanak, a megváltozott a fogyasztói és munkavállalói igények miatt. Mivel fontossá vált a biztonság, értéket tulajdonítanak a takarításnak. És ez az értékalapú takarításra való hozzáállásbeli különbség okozza a takarítás megreformálódását.
Fenntarthatóság mint üzleti cél
A takarítást átformáló értékalapú hozzáállás a fenntarthatóság elvárásában is megmutatkozik. A fogyasztók és az alkalmazottak egyre inkább igénylik a fenntartható viszonyulást az egész szervezeten belül. Egyre több takarítási program fog elmozdulni a környezetbarát termékek és protokollok felé, amelyek csökkentik a víz- és energiafelhasználást. Talán a legfontosabb, hogy a fenntartható takarítás túlmutat az értékalapú takarítás fogalmán, mivel a vállalkozások felismerik a fenntartható takarítási gyakorlatok működési értékét.
Vállaljuk ipari létesítmények, közintézmények, bevásárlóközpontok, üzletek és éttermek rendszeres takarítását. Ajánlatkérésért vegye fel velünk a kapcsolatot!
Ha további kérdése van, írjon nekünk a kapcsolat oldalon található e-mail címre,
vagy hívjon bizalommal a +36 70 595 8801-es telefonszámon.